25-30.5.2015

Varit uppehåll på bloggen, men kanske det skall bli mer liv här nu. Kanske jag har mera tid för bloggen och hoppeligen har jag något att blogga om också. :) Jag vet inte ännu hur sommarjobbet går för jag har inte varit på detta ställe på två år så skall bli intressant att komma tillbaka efter ett litet uppehåll. :)
 
Jag har varit hem till mamma i Östra Nyland, södra Finland. Tillbringade där så gott som en vecka. :) Tiden gick fort men det vet man då man har mycket att göra.  Så nu berättar jag kort vad veckan har innehållit. :) Även här kan jag skriva att det varit mer eller mindre händelsrikt igen. Morfar ligger på sjukhus och de har kommit fram att han har leukemi. :/ :(
 
På måndagen gick hela dagen så gott som att köra ner. Tog hela 6timmar om inte lite mer. På samma plockade jag upp lillebror från internetet för han vill komma hem måndagskvällen och han fick på samma tömma internat rummet. :) Så måndagen gick lugnt.
 
Tisdagen började med att köra tillbaka lillebror till yrkesskolan. :) Så tidigt upp och iväg! Efter det tillbringade jag dagen med mamma. :) På kvällen hälsade jag på hos min äldre bror. Och hans två söner. Tiden gick fort även där. :)
 
Onsdagen var jag bara hemma hos mamma och tillbringade den dagen igen med mamma. På kvällssidan var jag in till stan på kaffe med en komis som jag kännt sedan högstadiet, typ ända som jag hälsar på hos när jag är i södra Finland. Och på väg tillbaka till mamma stannade jag på vägen och hälsade på T, som jag får tacka att jag känner min nuvarande sambo. Där träffade jag även två av mina kusiner som jag inte visste skulle komma från Åland. :)
 
Torsdagen spenderade jag hos min farmor. Hela dagen gick där. Startade till henne kl 12 och kom tillbaka till mamma kl 19. :) Grillade tillsammans med farmor, det är en rutin såhär in i sommaren. Så det kunde jag ana innan jag åkte till henne. :) Sedan drack vi kaffe en stund senare och pratade hela tiden. :) Så roligt och hälsa på hos släkt. :) Efter detta hälsade jag på hos pappa, eftersom han bor i samma by som farmor. :) På kvällen hälsade jag på hos T igen och där gick det bra på 2timmar. :)
 
Fredagen var igen en lugnare dag, hälsade på hos mormor. Hon bor granne med mamma så måste ta mej tid att hälsa på hos henne också. Sedan var jag med mina kusiner och T till närmaste stad för att titta och shoppa. Det var roligt att se sina kusiner som jag senast sett 2008, tiden går fort.
På kvällen hälsade jag igen på hos min bror, lekte med brorssönerna och drack kaffe. Där var jag denna gång också några timmar. :) Pojkarna växer och är så pratglada. :)
 
Igår körde jag hem, men inte ensam även om jag åkte till Nyland ensam. :) Jag fick min yngsta bror på besök till oss. :) Han har ju sommarlov så det passar bra att han är hos oss och får hålla igång med fixas med min sambo. :) Sambon var också glad då J ville följa med till oss. :)
 
Blev ett längre inlägg, men behövligt ibland. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0