Nya utmaningar!

Nu skall det hoppeligen bli nya utmaninger inom min yrkesbransch. :) Jag skall nu uppdatera lite vad som händer på min jobbkarriärs sida. Som jag redan skrev att jag sökt jobb i Vasa och att jag väntade på det att de skulle ta kontakt. :)
 
Jag fick e-mail om en arbetsintervju i Vasa förra veckan. Och var nervös hela veckan fram till idag. Då det var många tjänster och säkert många som sökt dessa tjänster också. Blev överlycklig då jag fick kallelse till jobbintervju på tordagen och jag svarade med detsamma att jag mottar tiden. :)
 
Idag då äntligen var jag på intervjun. :) Och kan säga att idag var jag då nervös, visste inte alls vad de kommer att fråga eller vad de vill veta. Först av allt ville de veta mina språkkunskaper, säkert på grund av att det var tjänster till olika boenden och vissa ställen skulle man kunna bra finska på och på vissa bra svenska. :) Så intervjun gick delvis på finska och svenska. Intressant intervju. :)

Det var 140 ansökare på dessa 15 tjänster. Men de kommer inte ta in alla på intervju utan bara typ en tredjedel eller hälften. Så man kan räkna sig i det bättre ändan om jag själv får säga min åsikt. :) Och så tyckte de att jag skulle ringa rekryteringen i Vasa imorgon, men jag hann inte hem innan de ringde upp mej från rekryteringen idag. :) Och då erbjöd de mej ett vikariat på 2månader tills det kommer ut vem som blir antagna till de tjänster som intervjun var för. Så jag börjar jobba 31.8.2015 på ett ställe där jag inte förr varit. :) 

Intressant! :) Får vänta tills dess nu då. Bloggar mera en annan dag. Kommer ha tid för husrenovering nu en vecka och skall se över gården om jag skall hitta på någonting där. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0