20.7-25.7.2015!

Hade en ledig vecka även denna sommar fast jag jobbar som vikarie deltid. Så den veckan spenderade vi i södra Finland hos min mamma och vi skulle lämna tillbaka min lillebror som varit hos oss sedan början av juni. 
 
Måndagen gick relativt fort. Då vi körde i fem och en halv timme. Min sambo och min bror umgicks i framsätet och jag var i baksätet. Läste en bok så gott som hela vägen. Vi tog en kaffe paus halvvägs eftersom vi visste att mamma skulle ha maten klar då vi kom fram. 
Hälsade på hos mormor på kvällen. Och var med henne en stund. 
 
På tisdagen tog vi med mormor till affären. Så hon skulle komma ut med nå folk. Efter affären åkte vi hem tillbaka. Lämnade av mormor hos sig och fortsatte till mamma. Drack kaffe och sedan gick jag till mormor för jag lovade att komma över och hjälpa henne koka mat. Kokade en soppa tillsammans med henne och satte mej till bords då jag även skulle äta med mormor. 
På kvällen var jag till min storebror. Hälsade på för att se mina brorssöner. V som är 4år och T som är 3år i november. Pojkarna växer så de knakar och lär sig prata tydligt. Så roligt att hälsa på. 
 
Onsdagen gick då vi besökte min farmor och pappa. Pappa tyckte det var ett onödigt besök då jag inte hade med frisörväskan. Som jag redan kunde gissa på förhand. Farmor var glad att se mej igen men även att se min sambo. :) där gick det hela eftermiddagen när vi drack kaffe och umgicks. På kvällen hände inget speciellt. 
 
På torsdagen bar jag igen till affären med mamma och mormor. Men det gjorde vi först på kvällen. Eftersom min moster med sina barn kom och hälsade på hos mormor. Man märker mormor inte orkar med små barn. Mina kusiner är 7år och 5år. Så de har ljud och liv. 
 
På fredagen började dagen med att klippa gräset hos mormor. Jag, min sambo och min lillebror gick över till mormor för att fixa det. Nu får mina bröder sköta gräset ännu en gång iallafall innan vintern. Mormor var nöjd då det gjordes. :) 
Var även på fredagen hos min storebror och V som är äldre av hans söner satt hela tiden i min famn. Han pratade och lekte i min famn. Han brukar inte vara så men nog denna gång. Hann nog hålla T lite innan han skulle lägga sig nie tiden på kvällen. Men åkte tidigt därifrån då V börja va trött också.
 
På lördagen blev det hemfärd. Då jag skulle jobba på söndagen. Så hemfärden gick på samma tid som på måndag, fem och en halv timme. Men nu hade vi inte kaffe paus utan matpaus. Stannade för att äta så gott som halvvägs. Blev hesburger. Ibland måste man få äta hamburgare. :) 
 
Min vecka i korthet. Tyvärr hade jag inte bilder som jag kunde sätta in i inlägget. 
Trackback
RSS 2.0