1.6-16.8.2015

Tänka sig att sommaren snart är förbi. Och det känner man då sommarjobbet går mot sitt slut. Kanske det är då man reagerar hur fort tiden egentligen går när man har ett start datum och ett slut datum. och då heter det sommarjobb.
 
Nu har jag jobbat på demensboende i byn sedan 1.6.2015. Då kändes det att sommaren bara hade börjat och det var långt till augusti. Men nu när man tänker har det redan gått. Och en del av sommaren hade jag min lillebror här trots att jag jobbade en hel del då också. :)
 
Nu när augusti har kommit och snart halva gått betyder det att mitt sommarjobbs kontrakt går ut. Suck, vad skall man då göra igen?... Försökte nog med jobbansökning till kommunen i maj, men kollade kommunens sida och protokoll från vård- och omsorgsnämnden igår och såg då att jag inte blivit antagen till någon tjänst. Kanske det är arbetslöshet som gäller. Har meddelat runt i byn att jag finns till förfogande om det behövs vikarie. :)
 
Ansökte nog om jobb på akut- och rehabiliteringsavdelningen i byn, men ansökningen går ut 24.8.2015 så det är en tid tills dess ännu. Och så ansökte jag jobb i Vasa så får se om de hör av sig. Det var 15 närvårdartjänster och ansökningen gick ut 10.8.2015, så med god tur kan man få telefonsamtal därifrån under denna vecka eller nästa vecka. Och de vill intervjua en. :)
 
Så ser det ut på jobbfronten nu för stunden. Men jag hoppas på att det skulle se ljusare ut snart. :)

Kommentarer
Postat av: pjumas.blogg.se

Hör av dig nästa gång du kommer ner ti södra Finland så kan ja berätta mera va ja sysslar med :) å de kan man göra på sidan om ifall du hittar annat jobb :)

Svar: Det där skall jag sätta bakom örat.. :) Roligt du läser bloggen min.. de gör ja me din blogg också..
Heidi

2015-08-11 @ 21:53:23
URL: http://pjumas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0