Spännande tider pånytt!

Fick lust att skirva av mej lite och bästa stället att göra det är här på bloggen. :) Jag är så ivrig, men hur jag skall formulera det känns lite svårt, men nog skall jag få det ut ur mej i text. :)
 
Nu råder det spännande tider för mej pånytt. Har nämligen ansökt om jobb och denna gång gäller det fastanställning. Eftersom kontraktet jag har på nuvarande jobbet är vikariat så har jag ansökt om nytt jobb som jag hoppas skulle vara sista jag ansöker om. :) Kontraktet jag har nu är till 31.8.2014. Så det passar så bra med detta jag ansökt eftersom jobbet börjar i slutet av augusti eller början av september. :)
 
Tjänsterna jag ansökte till var heltid och deltid = 75%. Dessa är kommunala på ett äldreboende på en annan ort än där jag bor. Har gillat att jobba på en annan ort än där jag bor. Man kan bo, leva och handla på egen ort medan man jobbar på en annan ort. :) Man möter inte på anhöriga då man är på fritid som är positivt. :)
 
Även hur bra vi har det nu när vi har lägenheten renoverad vill jag också berätta om. Gillar huset vi köpte, trivs bra och det är ute på landet så man får njuta av sena kvällar ute på gården med vänner. Hade en mindre form av inflyttningsfest för någon vecka sedan och det gick bra. Spelade ett sällskapsspel som heter "Ska vi slå vad". Det finns olika uppgifter man skall göra och motspelarna satsar då pengar och sätter "ja" eller "nej"- kort uppochned så den som utgör uppgiften vet inte vad motspelarna tippat på.
 
Kvällen gick bra och vi fick många goda skratt. :) Efter spelet satt vi bara och pratade. Tyckte det var en lyckad, lugn och rolig kväll. Kan ta en sådan kväll pånytt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0