3 veckor semester!

Nu har jag 3 veckor semester. :) Måste erkänna att det känns skönt att ha semester. Har inte haft semeste tidigare eftersom jag studerat och bara sommarjobbat de tidigare åren. :) Men nu har jag första semesterveckan avklarad och måste säga att den gått otroligt fort. :(
 
Första semesterveckan spenderades hos min mamma. Det var en händelserik vecka med mycket program. :) Har hälsat på hos släktingar, men mest har jag varit hemma hos mamma och umgåtts med bröderna där. Sambon min var med och det var hans andra semestervecka. Han höll på med renovering hela sin första vecka av semestern, men han hade sällskap av min yngsta bror. :)
 
Sambon målade och fixade under sin vecka på semester. Tyvärr hade vi bara en vecka semester tillsammans. Så vi hann inte mycket mer än tillbringa tiden hos mamma tillsammans. Nu skall han igen åka iväg på jobb i morgon. Det bär av till Sverige.
 
Veckan vi var hos mamma gick fort. Vi åkte på lördagen för en vecka sedan, vägen gick relativt fort och sambon hade sällskap av min bror i framsätet medan jag satt i baksätet. På söndagen var vi och hälsade på hos min pappa och farmor var där. Klippte håret på pappa och så satt vi en bra stund vid kaffebordet. :)
 
På måndagen hälsade vi på hos min äldre bror. Han har sina två söner så tiden gick fort då vi satt och kollade efter med killarna. Den äldre sonen V är 3år och har mycke energi. T för sig är snart 2år och lite försiktigare av sig, men det beror på att han har kromosom-16-avvikelse så han är långsammare i utveckligen. T tyckte hemskt mycke om att sitta i famnen. :) Så faster hade en kille i famnen för jämt. Inte var killarna blyga heller, som man skulle ha tänkt eftersom man ses en gång i året. :(
 
Det var ett långt inlägg, men slutet av veckan var vi nog bara hemma hos mamma och njöt av sommarvärmen vi hade. :) Så jag måste säga att det var en avkopplande vecka. :) Nu är det att ta itu med sysslorna som finns hemma. Det finns en hel del att göra ännu på utsidan innan vintern, men insidan har vi redan klar så man får njuta av kvällarna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0