Jobbintervju!

Kontraktet på det nuvarande jobbet tar slut på söndagen. Så kanske jag nu får ett heltids jobb från ett boende en bit ifrån oss, men vägen ställer inte till med problem. Man har kört längre och mindre vägar. Denna väg som eventuellt skulle gälla är bra omskött och asfalterad. :)
 
Har sökt jobb på en annan ort än där jag bor. Det handlar om ett finskspråkigt boende i Laihela. Så kanske man skall hålla sig positiv, iallafall kom jag mej ändå till intervju. :) Det tycker jag är bra! Vet inte hur många sökt jobbet eller hur många de tog på intervju, men är stolt av mej själv. :)
 
Ifall det inte skulle bli detta jobb har jag ett vikariat på Malax kommun som skulle gälla fram till jul eller efter jul. Så jag kan lugn konstatera att arbetslös blir jag inte. Sköter man sig så får man nog jobb. :) Och jobbet jag nu håller på med är biträdes uppgifter, men försöker komma in och jobba som närvårdare, bättre betalt. :)
 
Men nu får man leva på hoppet fram till nästa vecka. Kanske man hör någonting imorgon, men det kan ta till början av nästa vecka också. Men man får se och följa med. Älsklingen stöder mej hur det än går. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0