Nattarbete!

Nu har jag jobbat början av veckan nattarbete! :) Jobbade måndag och tisdag natt och det gick bättre än jag trodde, eftersom det var min första natt på ett äldre boende och jag har inte haft vana att sitta upp länge om nätterna. :) Det man skulle göra på natten var att dela medicin på dagsbrickan och sedan koka gröt och kaffe inför morgonen. Så det var inte så tugnt. :)

Tisdagen gick till att sova. Så från dagen vet jag inte så mycket. Eftersom jag kom hem på morgonen kl. 7 och lade mej i sängen med detsamma och sov till eftermiddagen kl. 16. :) Det var nog något man inte brukar göra. :) Men jag sov för att kunna sitta uppe en natt till. :)
 
Tisdagsnatten hade mer innehåll. En klient fick inte ro att sova så han låg i soffan för det mesta av natten. Även rollatorer skulle tvättas eftersom de har vissa veckor som de skall rengöras. Sedan hade jag ännu två klienter upp och kunde inte sova. men natten gick fort då man hade någonting att göra. Man skall ju nog gå runt och höra så klienterna sover och inte sitter upp på sina rum. :)
 
Nu skall jag ha dag arbete ända in i mitten av juli. Sedan kommer jag att ha några nätter för att få fullt mina timmar på arbetslistan. :) Och då man jobabr som heltids arbetare har man både dagsskift och nattskift. Och det är nog bra att ha omväxlande arbetsskift. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0