Skolvecka!

Nu har man då varit en vecka i skolan, men det var nog fullt med teori hela tiden. :( Vi fick även en massa hemuppgifter och hemtentamens som skall vara klara innan vecka 10. :(
 
Denna vecka har verkligen gått fort. Direkt man var i skolan kom det en massa teori och en massa uppgifter som har olika inlämningsdatum. :) Det är större och mindre uppgifter som skall göras, men jag har redan gjort undan två uppgifter och en vård- och serviceplan. Den skulle vara väldigt omfattande från rutiner, vanor till livssituation och levnadsberättelse. :)

Jag har fått lära mej nytt i Läkemedelsbehandling samt räkning. :) Vi hade idag ett litet exemplar Läkemedelsräknings tent och det handlar om att bara räkna olika former av läkemedel. Det var ganska mycket att fundera på eftersom det kom uppgifter vi gått igenom redan våren 2012. :)
 
Vi fick även information om hur Lärdomsprovet skall vara och vi har delat upp oss i klassen så vi bildar små grupper. Själv är jag i en grupp på 3 medlemmar. :) Vi skall ta och göra en aktivitetseftermiddag för dementa. Som innebär allsång, gamla föremål som en äldre person har använt i unga dagar och sedan ett litet memory med ordspråk. :) Tyckte själv med gruppen att detta görs för lite med dementa att låta dem minnas tillbaka i tiden. :)
 
Nu gäller det att ta itu med en hel del skoluppgifter och man har inte gjort skoluppgifter sedan slutet på oktober, så man måste nog kämpa på så man kommer igång igen. :) Denna vecka var det skola och nu är man ledig i 5veckor, om man inte jobbar och halva min klass går på läroavtal så de har inte mycket fritid om de jobbar 65-75%, har familj och en hög skoluppgifter.
 
Själv tar jag och jobbar med uppgifterna lite nu och då, så jag inte ändå stressar mej för mycket eller lämnar dem till sista minuten. :)
 
Så var min vecka. Hoppas alla läsare haft en bra vecka och får ha en skön helg.
 
Blev ett långt inlägg, men hoppas ni orkar läsa. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0