Möbler!

Pappa och min farmor var på besök under hösten. Och de hämtade möbler som min bortgångne farfar har byggt för hand själv. :) Så jag var riktigt glad att de frågade om det fanns något hos farmor och farfar som jag ville ha.
 
Eftersom farmor bor i en liten hyrd etta så hon har inte rum med alla saker. Och de skall sälja huset som de hade tillsammans i många år så skulle möblerna delas ut bland barn och barnbarn. Så jag fick de möbler jag önskade.
 
Detta skåp har min farfar byggt då jag var liten. Min mamma berättade att jag suttit i skåpets nedre del då farfar inte hade hittat passligt material till dörrarna. :) Stora minnesvärda möbler. :)
 
Detta hörnskåp skulle min faster ta, men när hon väl hade funderat så kom hon fram till det att hon inte hade rum för det. Så då hämtades den till mej. :) Så glad att ha minnen av farfar hemma hos sig. :)
 
Fick även ett köksbord, men det var för stort till vårt nuvarande kök så det finns hemma hos svärföräldrarna mina i delar. Fick även två stolar och en träsoffa som farfar min har byggt och soffan går att dra ut till en bäddsoffa. Och jag vet att farfar min har sovit i den soffan många år efter att han föll från en hövind och inte längre klarade av att sova i en dubbelsäng.
 
Fick även en kista som farfar gjort av pärtor. :) Den skall jag ta bild på och sätta upp här, men för någon anledning hade jag ingen bild nu av den. :)

Kommentarer
Postat av: Eleonore- Rosa fika-insamlingen

Så fina möbler han byggt, ett sånt skåp skulle jag vilja ha men i vitt kanske :)
Skönt att arbetet börjar bli klart, måste kännas skönt!
Kram

2012-10-22 @ 09:28:08
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Eleonore- Rosa fika-insamlingen

Oj, jag visste inte att du varit på sjukhus och gjort ett ingrepp, hoppas det gick bra och att du slipper göra det igen! Får jag fråga om det är någon sjukdom du har? :)
Hoppas helgen blir kanon! Kramar

2012-10-27 @ 08:06:54
URL: http://fikamed.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0