1 år Malaxbo!

Den 11.6.2012 hade jag bott 1år i Malax. :) Malax finns i Österbotten, Finland. :) Flyttade till Malax 2011, precis efter att jag tagit examen inom hårbranschen i Borgå, södra Finland. :) Kände inte precis många personer i Malax innan jag flyttade, men nu har jag en hel kompiskrets. :)

Var nog till en början osäker om jag gjort rätt val, men nu när jag bott här 1år och har studerat lika länge till närvårdare så är jag nog säker på att det är mitt ställe att bo här. :) Har haft en masssa jobb som närvårdare redan och sedan har jag min vanliga lilla krets som jag ännu kan öva mitt tidigare yrke, frisör till. :)

Har även fått under praktikperioden på ålderdomshemmet och nu under sommarjobbet klippa några klienter också. :) Så jag är nöjd att jag får upprätthålla min kunskap inom hårbranschen också. Man kan inte veta om man i framtiden ännu skulle jobba med hår. :)

Kanske jag kommer få uppfylla min stora dröm, att ha egen salong hemma och jobba med hår samt jobba inom vården också. :) Kommer att vänta på det att vi hittar vårt drömhus och köper det, men vi har nog redan en aning om hur vårt hus skall se ut och det finns ett hus vi är intresserade över. :) Kanske ännu en dag får vi vårt dröm hus. :)

Kommentarer
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Känns som du kommit långt under året i Malax, härligt att du lärt känna så många och kommit en bit i studierna! :)

Härligt med så bra kollegor och patienter på jobbet så det inte gör så mycket att jobba helg :)

Kram

2012-06-16 @ 10:26:30
URL: http://fikamed.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0