Så var det skola igen

Nu har man då varit fösta dagen i skolan. Så man måste bara konstatera att det var slut på jullovet. :( Lite längre jullov skulle man ju nog ha kunnat ha, men kanske bra att komma tillbaka till vardagen efter så länge ledigt. :)

Idag började vi då 10. :) Skönt med liten sovmorgon så innan det börjar på allvar. :) Inte för att jag nog steg upp redan lite över sju, men man fick sitta i soffan och dricka sitt morgonkaffe i lugn och ro. :)

Hade gemensam information från 10 till 11.15. Så visste man att man skulle få gå och äta. Skönt att äta på skolan. Man vet att det alltid är färdig mat. :) Så man kommer lite lättare undan på eftermiddagarna och kvällarna. :)

Sedan hade vi från 12 framåt grunder i vård och omsorg. :) Alltså lättare sagt grundvård. :) Där gick vi igenom vad som är grundvård och vad denna kurs innehåller. :) Och sedan böejade vi med teorin om injektion, det skall vi få öva på varandra. Oj vad det kommer att vara roligt att få prova på de. :)

Från kvart före två skulle det vara finska, men eftersom jag har en tidigare utbildning och pappa som är finsk så behöver inte jag gå det. :) Och jag har nog redan ett vitsord i dessa gemensamma ämnen, som finska, modersmål, matematik etc. :) Så jag fick sluta 13.30 och det kommer jag att göra alla måndagar 6 veckor framåt. :)

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Måste vara skönt att vara tillbaka i skolan ändå! Tycker alltid att det är skönt med vardag igen :)

Hihi håller med, det räcker med någon månads kyla sen får det vara nog!

Kram

2012-01-09 @ 17:35:52
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0