Hemma dag

Dagen har faktiskt löpt iväg idag. Jag har som inte märkt att tiden gått så fort. Har tydligen haft så mycket för mej idag att jag inte har hunnit kolla på klockan, men jag har nog för det hunnit ligga i soffan en hel del och ta det lugnt också. :)

Började med att tömma smutstvätt från sovrummet. Måste ju plcka bort en aning alltid till helgen så att det inte packas massor. Och så går det bra att tvätta kläderna som man haft på veckan på torsdag-fredag för då vet man att det hinner torka innan måndags morgon. :) Och så finns det ju rena kläder i skåpet på samma. :)

Sedan har jag lagat mat. Älsklingen som har luggit hemma hela dagen har inte orkat göra något, men för att jag skall vara säker att han äter något så tyckte jag att jag kan göra maten idag. :) Och så hade jag ju igen något att göra. :)

Efter att jag hade ätit tog jag mej i soffan och där låg jag och läste bok. Har så fått inspirtation att läsa böcker, men det sägs ju att man hittar på biblioteket då man tar sig dit först. :) Så nu skall jag avrunda och börja läsa igen. Kanske jag får boken läst ikväll och kan ta en sväng till biblioteket imorgon. :)

Sov gott alla läsare. :)

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Snäll du var som lagade mat till din kille så han får något i sig! Hoppas han bli frisk snart :)

Ok va roligt att du får göra inlämningen på ett dagis och göra lite praktiska saker med, är ju det bästa sättet att lära egentligen! :)

Ha en fin helg! kram

2011-09-23 @ 09:30:34
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Emmy

Ja men verklgen, det är ju en jätte stor omställning. Jag kn forfarande så här nästan 5 år senare inte förstå att jag bor "hemifrån" :-) Och nu ännu värre jag är mamma och är den som är mest betydande för en anna person. Galet men så himla kul :-) Vardagen flyer på rätt bra om än det forfarande är mycket som man lär sig och tar in, men man har börjat få in rätt bra rutin på både tider och vi har börjat lära känna vår lille prins och vet vad alla hans alla ljud och läten betyder. Så det känns bra :-) Gör du något kul i helgen? Kramar

2011-09-23 @ 18:44:20
URL: http://bemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0