Praktik veckan

På måndagen började jag klockan 9.20. Bakade med en pojke som hade fyllt på min första praktik vecka. På detta dagis jag praktiserar så bakar man med födelsedags barnet direkt det finns möjlighet till det. Alla barn får baka när det är deras födelsedag. :) Jag bakade med denna lilla pojke muffinsar. :) Gott!

På tisdagen hade vi med halva gruppen Knytte-skogens avslutning. Det är som Mulleskogen, men en enklad version. :) Där lär man barnen i tidig ålder att ta vara på naturen och lära dem hur nära naturen är oss. :) Jag tycker det är en fin grej att man har lite olika sätt att lära barn till olika saker. :)

På onsdagen var vi till brandstationen med barnen. :) Vi hade veckan före brandövning på dagiset. Så diskuterade vi att det skulle vara bra att ta ett besök till brandstationen då brandövningen är i färskt minne. :) Jag fick för första gången i mitt liv åka brandbil. Vi fick skjuts i två omgångar från brandstationen till dagis med en brandbil. :)

På torsdagen gick andra halvan till Knytte-skogen. De som stannade på dagiset skulle pyssla klart lilla juls tomtarna. Eftersom vi skulle skicka hem dem med barnen senast på fredagen. :) Det var två barn borta på torsdagen som inte fick gjort sina tomtar. :(

Fredagen var jag i skolan. Vi skulle ju planera yrkesprovet. :) Det var faktiskt konstigt att sitta på skolbänken då man varit tre veckor på praktik. :)

Kommentarer
Postat av: camilla

vart har du praktik? vad innebär närvårdare?:)

vi har inte fått reda på tentan än, hemtenta är det men vi läser om olika sociologer osv så antar att det kommer komma mycket på det.



Kram

2011-11-27 @ 08:42:43
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0