I väntan på hösten

Nu sitter jag och funderar på de studier jag skall påbörja i höst. Kommer att bli kul att få studera lite till. Har ju nog ett yrke redan, men jag vill studera nu när jag ännu har lust. Kanske man inte har lust mera senare under livet. Och det finns så många som uppmuntrar att man skall studera. :)

Jag skall studera till närvårdare nu i höst. Skulle ha viljat studera detta med barn och unga, men studierna som inleds i slutet av augusti kommer att gå för äldreomsorg. Så jag får bara vara nöjd med det. Får ju yrket i alla fall och sedan kan man ju rikta in sig senare. :)

Kommer inte att ha lång väg till skolan i höst. Hade ju tidigare nästan en timmes körväg per håll, men nu kommer det att vara typ 30min håll. :) Så det skall bli roligt att börja skolan. Och så skall jag ju nu studera på en helt annan ort också. Så kanske man får några nya vänner. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0